Wilt u meer weten over CRM?

Wilt u meer weten over het CRM-programma? teamleader geeft u meer informatie over het CRM-programma. teamleader is een bedrijf wat in de studententijd van de huidige CEO is ontstaan als een eigen webdesign bureau. Op een gegeven moment vroegen steeds meer klanten naar een projectmanagement tool voor het maken van de website. Dit werd het moment voor verandering. In 2012 heeft het bedrijf de eerste code voor teamleader geschreven. Vanaf dit moment is het bedrijf gaan groeien en blijven ontwikkelen op basis van feedback van de klant. Momenteel wil het bedrijf graag Europa veroveren en kent daarom een multilokale aanpak met een uitgebreid internationaal team.

CRM-programma

Wat is CRM nou eigenlijk? CRM staat voor Customer Relationship Management. Het is een strategie waarbij u alle relaties en interacties kunt beheren die de onderneming met mogelijke klanten heeft. CRM-programma is een strategie die zich niet alleen beperkt tot de klantrelaties maar ook de stakeholders die betrokken zijn bij het bedrijf. Stakeholders kunnen collega’s, leveranciers of resellers zijn.

CRM-programma is een software, strategie of systeem voor contactbeheer. Het is een software die u helpt om contactgegevens te verzamelen en te bewaren. Het bewaren van deze gegevens op een centrale plek, verbeterd de productiviteit en de samenwerking binnen een team. Is het CRM-programma een strategie of een software? CRM-programma is een strategie maar ook een software, die technologische ondersteuning heeft om te kunnen slagen.

Functies van CRM-programma

Wat is het CRM-programma en wanneer gebruikt u het? Het CRM-programma is een systeem om gegevens en documenten van klanten te kunnen bewaren op een centrale locatie. Het is een software wat bedrijven helpt maar er zijn meerdere functies bijgekomen. Zo kan het CRM-programma  gebruikt worden voor de volgende functies:

  • Sales en leadmanagement: het CRM-programma biedt een centrale plek voor verkopers om mogelijke klanten te analyseren en te volgen binnen het verkoopproces. Het systeem vertelt meer over de verkoopprestaties van het bedrijf.
  • Klantenservice: het CRM-programma kan ook de inbox voor een klantenservice bevatten. Er worden interacties aan de juiste contacten gelinkt voor een volledige communicatiegeschiedenis.
  • Analyse: het CRM-programma kan ook inzichten geven in de klanten en analyses uitvoeren over verschillende prestaties binnen het bedrijf. Dit kan de onderneming helpen te verbeteren en te groeien.
  • Projectmanagement: het CRM-programma kan zorgen voor minder administratie. Zo is het makkelijker om direct een offerte op te stellen en een project concreet te maken.
  • Mogelijkheden facturatie en werkprocessen: het CRM-programma kan ook bedrijven helpen om de dagelijkse werking te optimaliseren, zo kunnen veel taken geautomatiseerd worden.

CRM kan een bedrijf dus helpen om op de lange termijn te groeien en te ontwikkelen. Echter is het aanbod van CRM systemen tegenwoordig groot en divers. Het is belangrijk om als klant goed te kijken naar de verschillen in deze pakketten. Zo kunt u de voor- en nadelen tegen elkaar afwegen om tot een juiste keuze te komen. Op de website van teamleader vindt u een overzicht waarbij verschillende CRM Tools worden vergeleken. Wanneer u vragen hebt of meer wilt weten kunt u gerust contact opnemen met het bedrijf voor meer informatie. Daarnaast kunt u de website bekijken.