Frictie verlaging voorkomt onnodige schade

Frictie is in de meeste gevallen iets wat je wilt voorkomen. Als je naar een relatie kijkt tussen twee individuen, dan duidt frictie meestal niet op iets positiefs. Toch kan frictie ook gewenst zijn en zelfs noodzakelijk. Punt is alleen wel dat teveel van het goede niet goed is. Als je kijkt naar een auto op de autoweg, dan is een beetje frictie noodzakelijk voor goede grip. Maar teveel lijdt al snel tot slijtage en dat is zeker niet wenselijk. In de meeste gevallen wil je de frictie dus niet compleet uitbannen, maar je wilt wel een frictie verlaging tot de juiste niveaus. Een beetje frictie tussen twee mensen in de vorm van een meningsverschil of een discussie is vaak beter dan wanneer 1 van de 2 altijd maar ja en amen zegt in reactie op wat de ander zegt. Maar als de discussies uitlopen tot ruzies, dan is er vaak al een mediator of psycholoog nodig voor de nodige frictie verlaging. Dit is ook zo wanneer een autoband teveel frictie heeft met de ondergrond waar de auto op rijdt. Daarom zie je ook dat men in de Formule 1 voor elke race verschillende banden gebruikt die meer of minder frictie hebben met het circuit. Ook in fabrieken waar bijvoorbeeld wordt gewerkt met lopende banden, transportbanden of rubberwalsen kan het zeer de moeite waard zijn om de frictie te verlagen. Hiermee voorkom je slijtage en andere beschadigingen. Tevens kun je ervoor zorgen dat vuil en dergelijke minder snel gaat hechten aan het materiaal waarvoor je wilt zorgen voor frictie verlaging. In de regel is het zo dat het vooral de ruwere materialen zijn die leiden tot extra wrijving. Maar het is goed om te weten dat ook de fijnere materialen toch tot teveel wrijving kunnen leiden vanwege de moleculaire samenstelling van de materialen. Het is daarom ook altijd een goed idee om simpelweg te kijken naar het wrijvingscoëfficiënt. Dit is een objectieve maatstaf die je kunt gebruiken om te controleren in hoeverre het nodig is om gebruik te maken van frictie verlaging. Op de site van hardick.nl lees je meer over dit wrijvingscoëfficiënt en hoe je deze kunt berekenen. Mocht je op zoek zijn naar materialen om ervoor te zorgen dat je zoveel mogelijk de frictie kunt verlagen, dan ben je bij Hardick aan het juiste adres. Hardick is er dan ook voor om de frictie zoveel mogelijk te verlagen. Kom daarom snel naar de site van hardick.nl voor meer informatie over de vele frictie verlagende materialen.

Extreem lage wrijving dankzij de frictie verlaging van Hardick

Als je bijvoorbeeld gebruik maakt van de krimpbuizen van Hardick, dan kun je de frictie verlagen tot een wrijvingscoëfficiënt van 0,04. De betekenis van dit cijfer vind je terug op de site van hardick.nl waar precies wordt uitgelegd wat een wrijvingscoëfficiënt inhoudt, hoe je het berekent en hoe je de resultaten moet duiden. Frictie verlaging kun je ook toepassen bij transportbanden. Omdat Hardick gebruik maakt van PTFE-glas en PTFE-aramide, kun je spreken over de meest efficiënte frictie verlaging.

Bestel alles via hardick.nl

Alles wat je nodig hebt voor frictie verlaging vind je op hardick.nl. De volgende industrieën vertrouwen op de service van Hardick:

  • Tapijt industrie
  • Voedingsindustrie
  • Rubber extrusie
  • Photovoltaic industrie
  • Textiel industrie
  • Non woven industrie
  • Zeefdruk industrie

Dit is slechts een greep uit alle industrieën die een beroep doen op Hardick. Op de site vind je een completer overzicht. Tevens word Hardick niet alleen ingeschakeld voor frictie verlaging. Ook voor een overzicht van alle diensten en producten kun je terecht op hardick.nl.

Lees meer…